Coca Cola Light

30 Jan

Jag älskar cola light. Jag har alltid älskat cola light. Det är en av de egenskaper (kan man säga att det är det?) som jag troligen ärvt från min far. Eftersom han är diabetiker så har vi sällan haft vanlig coca cola hemma (när vi nu bodde ihop.. skilsmässobarn osv) och jag vande mig väl helt enkelt vid smaken.
Nu har det dock hänt. Jag kan inte dricka denna älskade dryck längre. Inte för att jag skulle vara allergisk eller så, inte heller för att jag plötsligt insett hur dåligt det är att dricka läsk. NEJ! För att min mun bestämt sig för att all form av dryck som inte är typ vatten smakar riktigt snuskigt. Jag kan inte dricka en 33 cl cola light-burk längre, det smakar förfärligt illa!

Jag tyckte mig hitta ett substitut i ICAs såna där ”festis” (fast de heter ju ICA då) med äpple och päronsmak. Men nej, nu har även de börjat smaka illa. Juice kan jag sedan min gastric bypass i februari för ett år sedan inte alls dricka, då blir jag dålig. Last call är nu vanliga kranvatten med en liten gnutta citron i. Det funkar behjälpligt.

Jag hoppas verkligen att detta går över. Vatten är gott men ibland vill jag faktiskt dricka något annat.

Lämna en kommentar